Oon jo vuosia tutkaillut "nutripaketteja" sillä silmällä, mutta koskaan ei ole ollut riittävästä rahaa siihen. Eikä kyllä itsekuriakaan. Nyt aloin taas heräämään todellisuuteen ja mietin, mitä en ole vielä yrittänyt. Eilen sitten päätin aloittaa. Taustatietoa olisi ehkä pitänyt hankkia enemmän, mutta siirtämällä ja siirtämällä en saa mitään aikaiseksi.

Aluksi ajattelin olevani tuolla kuurilla kuukauden. Sitten päädyin kahteen viikkoon ja nyt ensimmäisen päivän jälkeen tavoitteeni on edes saada tuo 14 pussin paketti tuhottua. Oli nimittäin niin tajuttoman pahaa litkua, mutta tähän mä oon lähtenyt joten tässä pitäydytään.

Tavoitteena on edelleen se normaalipaino painoindeksin mukaan. Taitaa olla jotain 74kg muistaakseni, eli 30kg on matkaa.

Olen tässä lueskellut sellaisten ihmisten tarinoita, jotka ovat aina olleet hoikkia. Eikä muuten kovin hohdokkaalta kuulosta heidän syömiset. Nyt täytyykin sitten keksiä paljon muita nautintoja. Eikös ihmisellä nyt muitakin aisteja ollut kuin maku.

Haju: hyvät tuoksut, uusi hajuvesi, luonto

Näkö: Luonto, elokuvat, teatteri, tapahtumat

Tunto: Läheisyys, hieronta tms. hoitolat

Kuulo: Musiikki

Ehkä jos noita muita aisteja hellin enemmän, pääsisin tasapainoon painossa.

Tähän painoon pääsemiseen olen käyttänyt paljon napostelua ja ulkona syömistä. Joten nyt loppuu makoisat lounaat työtovereiden kanssa. En ole vielä päättänyt kuinka usein (eli harvoin) voisin suostua lounaalle, olisiko jopa joka perjantai, joka toinen vai kerran kuukaudessa. Vai pitäisikö säästää tuo kerta avomiehen kanssa hemmotteluun... Onhan sitä mahdollista syödä kevyestikin, mutta sellaista ei ole tapahtunut kertaakaan puolen vuoden aikan, kun olen töissä ollut. Tämä puoli vuotta onkin kohtalokkaasti nostanut painoani ainakin sen 10kg.

Kahvituntien napostelua olen yrittänyt useasti hillitä. Silti herkkukaappi kutsuu ihan liian usein. Nyt päätin että en syö mitään kahvitunnilla, en edes laita kahviini maitoa tai sokeria. (pääasiassa on kyllä mennyt makeutusainetta).

Mä olen päättänyt, että nyt musta tulee normaalipainoinen. Aika suuria uhrauksia siihen on tehtävä, mutta ehkä ajan myötä  nuo uhraukset eivät ole enää niin suuria ja saan muutakin ajateltavaa kuin syöminen.

Loppuun vähän painoseurantaa:

Päivä 1 107,4 kg

päivä 2 104,8 kg